Mangaworkshop - Amateur manga artists community
R0B3R7 selfportrait
Basic info
Nickname: R0B3R7
Age: 15
Sex: male
Email: Member wishes not to show emailaddress
Homepage: www.007-r0b3r7.deviantart.com
Member since: 2008-03-19
Uploaded: 2008-12-14 18:13:32
Description:
quick one for the possible collab deal :D plz excuse the lack of effort and terrible anatomy >_>
Artwork has 5 comment(s)


Uploaded: 2008-12-09 22:46:50
Description:
wip of this character, Jack Havock, from Larklight, the book im reading :) wip. suggestions and crits appreciated =]
Artwork has 4 comment(s)


Uploaded: 2008-11-28 13:53:26
Description:
i guess i was just sketching around in photoshop and this pooped out of my stylus :D it was kind of experimenting with opacity and pen effects and stuff also :P
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-11-23 20:56:42
Description:
***I did not draw the lines*** i just colored the pic =] ryu from street fighter. i haven't actually played the game or anything so i had to look up a reference picture for the colors haha the lines were by an awesome artist, check him out! http://mikemaluk.deviantart.com/ i had a lot of fun coloring this!
Artwork has 4 comment(s)


Uploaded: 2008-11-12 19:54:51
Description:
Finally I've finished!!! =] Longest project i've ever done. it took me roughly 20 hours is my guess. and for some reason it looks so much better printed out on paper :P but im really pleased with it and hope it gets a good grade.
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-11-12 19:50:59
Description:
well, this is the background i sketched for my caesar portrait. it didn't take too much time or effort but i like how it turned out...ish. so im posting it :D i used a photo reference: http://img5.travelblog.org/Photos/11753/196948/t/1468482-Far-from-the-maddening-crowds-1.jpg
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-11-08 17:02:55
Description:
Caesar continued. not finished yet but i kinda like it so far. i've spent so long on this O_O but umm...i dont like his face its turning out really crummy T_T so i guess ill just show it when im done w/ the whole thing
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-11-05 19:30:21
Description:
caesar wip 2 teh progress continues...
Artwork has 0 comment(s)


Uploaded: 2008-10-29 21:30:23
Description:
not really manga but... Julius Caesar Work in Progress umm yeah, it's due in 2 weeks so i'm planning on spending a lot of time on this one it's going to be more like an actual painting than my normal art. at least that's what i'm aiming for. project for Language Arts 10 we're reading Julius Caesar by Shakespearre (pardon my spelling if it's wrong) and our 3 options were make a video w >> more...
Artwork has 5 comment(s)


Uploaded: 2008-10-25 01:08:29
Description:
Colored my lineart Version 1 because i might color it again with a different coloring style =] lol hope you guys like it! colored in Corel Painter Essentials 3.0 ...yes 3 D: i had to dub down the quality a tinsy bit to fit it into a suitable size
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-10-23 18:15:49
Description:
i really like how this is turning out so far ^_^ tell me what you think
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-10-22 19:42:59
Description:
an egg of some kind... =] i was just kind of trying out coloring in Corel 3 ...yes 3 D:
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-10-12 22:26:58
Description:
Testing out some copic swatches. Thanks to TheRagingSpaniard for the link. PSE CS2 and swatches from http://hinoraito.deviantart.com/art/Copic-Palette-Photoshop-94539049
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-09-20 18:45:03
Description:
A sketch of a super hero girl. This idea just kind of popped into my head. I'm not sure if i'll finish it or not, but i think it could turn out pretty nice. C+C would be much appreciated on this one. I already kind of set up a bg city scape with a sun setting but color schemes and anatomy crit would be great ^_^
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-09-20 18:08:57
Description:
Super quick sketch of...just some random cartoon guy. Then i gave him a detective hat so i guess that makes him a detective. :P I've recently been experimenting with more cartoonish styles but haven't been able to replicate it with my tablet =[ this one was done with my tablet though in photoshop 5.0 in probably like 15 minutes
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-08-24 20:42:07
Description:
photoshop elemets 6.0 trial continued XP just a quick sketch to relieve me from the pain of homework
Artwork has 4 comment(s)


Uploaded: 2008-08-17 21:07:47
Description:
Testing out my 30 day trial of PS 6.0 XP
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-08-16 16:59:15
Description:
randomness is a necessity of life...every once and a while >_> but today was my once and a while so here you go :D messin around in ps with da hue jitter turned into a wierd dragon with chicken feet O_O
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-08-14 20:01:24
Description:
Expperimental blue man :D ...only used blues if you can't tell >_> and sorry for the hugeness XD
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-08-13 22:48:28
Description:
attempt at practicing animals...it came out ok although i kinda messed up his back right leg 6O_O
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-08-10 15:30:33
Description:
i was showing a friend my tablet and i turned out making a full pic >_> i need help on my bg's but it took me a while to make. C+C welcome as always. especially the C's XD
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-08-08 00:06:34
Description:
Erm...i kinda mixed up all the layers and blending and stuff and it didn't turn out very clean >_> forgive the mistakes...i have yet to completely figure out the blending
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-08-07 20:54:01
Description:
ode to strawberries <3 the best fruit ever
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-08-03 00:03:53
Description:
with this one i was trying out using minimal black lines. as i observe pro artists i see that the more realistic of them don't use many black lines at all except for black material and i think it looks much more professional. it'll be a long road getting there though =\
Artwork has 1 comment(s)


Uploaded: 2008-07-30 17:54:23
Description:
For all of you Die Hard series fans, Bruce Willis =]
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-07-28 14:51:14
Description:
i went for a more cell-shaded characature type today =] i still have to color the shirt though cuz it looks terrible, maybe add a bg, stuff like that. it's not quite finished
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-07-22 19:40:42
Description:
Testing out corel essentials 3 like paul convinced me O_o ...bisnich
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-07-10 22:37:03
Description:
colored it...with...lemon drops? @_@
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-07-10 21:57:07
Description:
haha chibi style. just practicing chibi expressions =P ...kawaii is such a cool word ^_^
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-07-10 00:00:22
Description:
i colored pikachu...just for fun. yeah, didn't take me very long except it was really the first time i experimented with the photoshop wand tool =P i just took the pic from an online coloring book thing. here's the link >> http://www.characterproducts.com/coloringpages/images/PK.jpg
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-07-09 00:19:17
Description:
Just a quick sketch i'll color soon. But before i do, what should be in the thought bubble? pie, cookies,....
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-07-05 20:57:03
Description:
yeah...my mom asked me if i wanted some cake and this is wat i thought up ^_^ haha umm basically i did it really fast...so yeah ^_^ dont be harsh it took me all of 10 mins >:O
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-07-04 12:38:27
Description:
Happy 4th of July! i drew this kinda sideways on the paper D: sorry lol. anyways i think everyone who's ever drawn has tried the old "too lazy to draw the other eye" trick...so yeah i kinda was just like, okeday i'll make him into a pirate. ^_^ scurvey eh? just plain old pencil...mechanical >< ik we're not "supposed to" use mechanical but i never use normal if i can help it. im more comfortable wi >> more...
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-07-01 19:24:56
Description:
Paul i chibitized you!!!! =]
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-06-23 14:24:52
Description:
I was going for a bit more realistic this time. it took me forever X_X i don't really like the hair but i guess i just need to preactice drawing it more =P i used my tablet...its just like a 4x6 bamboo fun one but i use it for all my drawings. lol =] tell me watchya think about it and...stuff
Artwork has 4 comment(s)


Uploaded: 2008-06-22 19:19:44
Description:
I decided to try a more cell-shady style in this one =] hope you liek it. it was quick but i didn't keep track of time ^^ lol
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-05-29 17:31:41
Description:
Did this one on Wednessday, took me a couple hours in Photoshop. I think it looks pretty realistic as far as the shading goes, but tell me what you think i could do better. b^^d
Artwork has 0 comment(s)


Uploaded: 2008-05-23 19:16:59
Description:
heh, i was messin around with line art for like 3 minutes then i went a little crazy with coloring for such bad line art...especially the blur tool O_O i'm kinda experimenting
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-04-20 23:12:39
Description:
i think it turned out good =] school project...we're reading the Odyssey and drawing a greek god was a project option b^^ i hope i get an A xD comments are goood >_<
Artwork has 5 comment(s)


Uploaded: 2008-04-19 16:46:55
Description:
Ok, so i drew this a while ago in corel (when i didn't realize photoshop was much better ^_^ ) and i redid all the line art and stuff in photoshop then recolored it. Hope you like it =P comment please b^^
Artwork has 3 comment(s)


Uploaded: 2008-04-07 22:36:16
Description:
I like it overall, although i wish i would've made the eye on the right a little lower. Took me a long time o_o comments and crits welcome as always ^^
Artwork has 6 comment(s)


Uploaded: 2008-03-30 13:15:23
Description:
Just messin around =]
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-03-30 12:07:41
Description:
This one looks like my friend. =] Her hair is redish in rl but i like it blonde in this pic. comments welcome ^^
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-03-29 00:55:45
Description:
Comments Plz ^0^ ok, i know his head is kinda floating in the middle of nowhere and i wished i could change it...other than that i kinda like it =] so anyways i was aiming for kinda...mischevious O_o
Artwork has 5 comment(s)


Uploaded: 2008-03-19 20:08:45
Description:
Another random piece - He's supposed to be suprised by the spiders, especially the one reading the magazine. =] again open for tips.
Artwork has 2 comment(s)


Uploaded: 2008-03-19 19:29:45
Description:
This is just something i drew on corel. Tell me what I can do better if you want, i know it isn't fantastic ^^ thx
Artwork has 1 comment(s)